Vilken vattenflaska speglar ditt företag?

Ska ert företag använda vattenflaskor som giveaway? Då är ni inte ensamma. Utbudet av olika vattenflaskor visar tydligt på att det är en populär produkt att använda inom marknadsföringen. Som företagare bör man däremot välja modell med omsorg. Det kan nämligen säga en del om företaget och den egna produkten. Dessutom kan rätt vattenflaska förstärka effekten av vad man vill uppnå med giveaways.

100 ml – En giveaway för dig på resa

Detta är en av de billigaste vattenflaskorna som ändå har en tydlig funktion. Flaskan rymmer enbart 100 ml vilket är den mängd vätska som får tas med på ett flygplan. Perfekt att använda vid säkerhetskontrollen då man aldrig behöver fundera på hur mycket vätska som är med. Passar perfekt som giveaway för de inom resebranschen eller säkerhetsbranschen. Kommer till stor sannolikhet bli en flaska som mottagaren är rädd om just på grund av dess tydliga funktion.

Klämflaskan – Billig och enkel giveaway att få med

En hopvikbar ”vattenflaska” som består av en klassisk plastkork med en hållbar liten plastpåse. Tack vare denna konstruktion är den extremt lätt att ta med sig på vandring, semestertrippen eller dagsutflykten. Brukar ofta ha ett hål där en karbinhake sitter. Kan upplevas lite ”billig” i vissa sammanhang samtidigt som ”extremt flexibel” i andra. Här handlar det till stor del om vilket företag som har sin profilreklam på flaskan och vad de står för. Är det ett företag inom ”outdoor” kan det passa perfekt.

Klassiska sportflaskan

Även om det finns ett stort utbud av sportflaskor så är de i grunden relativt lika. En lite större vattenflaska med pipkork som gör att man kan snabbt kan öppna och stänga korken. Det som skiljer är framförallt storleken på flaskan och hur korken fungerar. En del har även öppning på sidan för att det ska bli lättare att fylla dem.

Det är framförallt dessa flaskor som säljs som profilreklam. Detta inte minst när företaget vill sponsra ett idrottslag eller förening. Tack vare flaskans storlek är det lätt att skapa ett tillräckligt stort tryck så att det tydligt kan ses. Den är även billig i förhållande till att den kommer att användas ofta.