Reynolds inspirerar till bättre digital marknadsföring

Digital marknadsföring är ett vitt begrepp som innefattar en hel rad olika marknadsföringskanaler. Några exempel på sådana är: sökmotorer, webbplatser, sociala medier och nyhetsbrev. Det rör sig helt enkelt om den nya marknadsföringen som utlovar hög avkastning på dina investerade marknadsföringspengar. Om du vill kunna uppnå ännu bättre resultat inom detta område gör du bäst i att spana in reynolds international marketing!

Carl Reynolds och hans team bjuder på guider och tips

Carl Reynolds är grundare och vd på R.I.M. (Reynolds International Marketing). På företagets webbplats delar han och hans team av experter med sig av sina bästa tips för en lyckad digital marknadsföring. Om du vill kunna ta del av bra och inspirerande information på ämnet bör du därför spana in deras hemsida och även signa upp dig för deras nyhetsbrev!

Så lyckas du med din digitala marknadsföring

Vi förutsätter nästan att du redan har skrivit upp dig för att ta emot det nyhetsbrev som R.I.M. skickar ut på regelbunden basis. Genom att göra detta får du nämligen matnyttig information och tips direkt i din inkorg i mejlen. Men för sakens skull kommer vi även dela med oss av ett antal råd kring digital marknadsföring här.

Det sätt på vilket du bör tackla den digitala marknadsföringen och alla dess kanaler varierar nämligen utifrån ditt företags målsättningar. Det är dock viktigt att du tar fram en plan som ligger i linje med företagets strategier och mål. När du gör detta bör du ha i åtanke att planen bör:

  • bygga på realistiska målsättningar
  • ha ett utfall som kan granskas utifrån specifika mätvärden och nyckeltal
  • innefatta en effektiv säljtratt
  • baseras på en förståelse för vad som är effektivt innehåll
  • vara strategiskt utformad men samtidigt också flexibel
  • gå ut på att ta fram ett bibliotek av innehåll som aldrig går ut tiden
  • staka ut en tydlig riktning för skapandet och delningen av innehåll

Genom att följa dessa tips kan du bygga en effektiv strategi för innehållsmarknadsföring. När planen är lagd är det “bara” att exekvera på den och invänta det förväntat goda resultatet!